
Попит на послуги для авіаіндустрії спонукав Прогрестех-Україна відкрити понад 100 вакансій
9 травня 2025 р.
Прогрестех-Україна, що є провайдером сервісів для аерокосмічної галузі, у січні-травні відкрила 92 вакансії на інженерні посади. Як очікується, до кінця 2025 року їхнє число перевищить 100. У переліку вакансій переважають позиції інженерів-технологів, що зумовлено поточним попитом на послуги компанії у сфері технологій авіабудування.
Одним із чинників, що опосередковано генерують додаткові обсяги робіт для технологів, є низка нещодавніх рішень регуляторних органів у галузі цивільної авіації передовсім FAA та EASA. Авіаційні регулятори суттєво підвищили вимоги до контролю якості виробництва повітряних суден і безпеки польотів. Такі зміни змушують лідерів авіаіндустрії модернізувати підходи до організації виробництва, що впливає, зокрема, і на сегмент сервісів з інженерного супроводу технологічних процесів.
Програми авіабудівних підприємств із підвищення безпеки літаків охоплюють, зокрема, такі напрями:
Поліпшення культури якості на виробництві
Використання людино-машинних інтерфейсів (HMI), засобів захисту від помилки (poka-yoke) та оновлених стандартних операційних процедур (SOP), що передбачають покрокові, деталізовані дії для мінімізації ризиків помилок на всіх етапах виробництва.
Своєчасне виявлення і усунення дефектів
Оптимізація технологічних процесів на базі системного аналізу першопричин помилок (RCA/5Whys/Fishbone). Застосування методів статистичного контролю процесу (SPC), що дають змогу виявити потенційні відхилення, перш ніж вони вплинуть на безпеку або функціональність виробу.
Формалізація та спрощення виробничих процесів
Картування технологічних маршрутів (VSM). Уніфікація технічної документації (маршрутних листів, операційних карт) для однотипних процедур. Створення візуалізованих моделей процесів на всіх етапах — від надходження сировини й компонентів до постачання літаків замовникам (SIPOC).
Поглиблення цифровізації виробництва
Інтеграція систем управління виробництвом (MES), ресурсами (ERP) і життєвим циклом продукту (PLM) — для створення єдиного контуру, що охоплює бізнес-процеси на вході, виході й у межах великої авіабудівної корпорації.
Хоча чимало завдань із трансформації виробничої діяльності потребує залучення ІТ-фахівців, роль інженерів-технологів є визначальною, особливо на межі між виробництвом і цифровими платформами.
Приміром, у програмах цифровізації виробничих процесів беруть участь не лише інженери з упровадження MES/ERP/PLM, системні інтегратори, розробники ПЗ та фахівці з обробки виробничих даних, а й технологи. Вони активно долучаються, зокрема, до формування цифрових маршрутних листів, забезпечення відстежуваності матеріалів і компонентів, верифікації технологічних операцій та адаптації процесів до нових цифрових стандартів.
Ще один чинник, що стимулює попит на послуги у сфері виробничих технологій, — це посилена увага авіаційної промисловості до застосування композитів. Нові матеріали уможливлюють створення елементів конструкцій із наперед заданими властивостями — міцністю, термічною стабільністю, стійкістю до тиску, корозії тощо. Композити дають змогу зменшити вагу літака, скоротити витрати пального та знизити шкідливі викиди.
Зрештою, обидва тренди розширюють зону відповідальності інженерів-технологів та посилюють їхню роль у модернізації виробничих процесів. Водночас зростає потреба у фахівцях із технологічного підтримання виробництва, спроможних поєднати класичні компетенції із навичками цифрового аналізу, адаптації та моделювання технологічного середовища.